Η καταγραφή ενός προγράμματος σε κέντρο ημερήσιας φροντίδας.
- Ασημίνα Τσιμπιδάκη, Διδάσκουσα 407/80 Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Αιγαίου.
- Ειρήνη Αττιτή, Ελένη Δασοπούλου, Βικτώρια Κανταρτζή, Ειρήνη Κόλλια, Άννα Πολυζώη, Ευθαλία Σπάρταλη, Φοιτητές ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελούν μία πραγματικότητα της σύγχρονης κοινωνίας και η συνθήκη τους βρίσκεται σε μία συνεχή διεκδίκηση ζωής από τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τους ειδικούς. Οποιαδήποτε προσπάθεια εκπαίδευσης αυτών των παιδιών προσανατολισμένη στην αυτόνομη ή ημι-αυτόνομη ζωή τους κρίνεται ζωτικής σημασίας. Ιδιαίτερα, η άσκηση σε γνώσεις, στάσεις και δεξιότητες ζωής –όπως είναι η εκμάθηση βασικών κανόνων κυκλοφοριακής συμπεριφοράς – συνιστά βασική προτεραιότητα στην εκπαιδευτική ολοκλήρωση των παιδιών με ειδικές ανάγκες.
Η παρούσα μελέτη περιγράφει το σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός προγράμματος κυκλοφοριακής αγωγής (εκμάθηση βασικών κανόνων κυκλοφοριακής συμπεριφοράς, άσκηση στον προσανατολισμό, χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς, ασφάλεια στη διάβαση ως πεζοί κ.ά.) σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τα οποία παρακολουθούν τις δραστηριότητες ενός κέντρου ημερήσιας φροντίδας.
Η μελέτη συνιστά μία ποιοτική έρευνα και συγκεκριμένα μία έρευνα δράσης, στην οποία συμμετείχαν συνολικά 16 άτομα: 8 παιδιά με νοητική καθυστέρηση (2 με βαριά και 3 με μέτρια) ηλικίας 12 – 14 χρονών (Μ.Ο.= 12.2) και 8 εκπαιδεύτριες/φοιτήτριες που συμμετείχαν στο πλαίσιο εθελοντικής εργασίας. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της συμμετοχικής παρατήρησης.
Η μελέτη είναι διαθέσιμη εδώ .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου