ΕΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ Η ΓΕΝΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ.
ΠΗΓΗ: http://www.specialeducation.gr3ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Θεσ/νίκης (πρώην Ψ.Κ.Β.Ε.)
Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα: "Το δάσος: Γνωρίζω, αγαπώ, προστατεύω"
Σχ. Έτος: 2005-2006
Υπεύθυνη προγράμματος: Σταθάκη Δήμητρα, Ειδική Νηπιαγωγός
Σε προηγούμενα προγράμματα τα παιδιά του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν αλλά και να νοιαστούν για το άμεσα κοντινό τους περιβάλλον.
Φέτος αποφασίσαμε ν΄ αναπτύξουμε λίγο παραπάνω τους ορίζοντές μας και να γνωρίσουμε τα δάση που μας περιστοιχίζουν (Φιλύρου – Ασβεστοχωρίου – Σέιχ Σου – Χορτιάτη). Έτσι η επιλογή του θέματος ήρθε αβίαστα, γιατί πιστεύουμε ότι όταν τα παιδιά γνωρίσουν κάτι, μπορούν να το αγαπήσουν και να το προστατέψουν.
Στόχοι προγράμματος
Γνωστικοί
- Να μάθουν τι είναι το δάσος και τι μας προσφέρει
- Να γνωρίσουν τη χλωρίδα και την πανίδα, καθώς επίσης τις σχέσεις αλληλεξάρτησης και αλληλεπίδρασης που υπάρχουν μεταξύ τους.
- Ν’ ακούσουν τους ήχους του
- Ν’ ανακαλύψουν την αξία του δάσους στην ανθρώπινη ζωή.
- Να γνωρίσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το δάσος από τους ανθρώπους
- Ν’ αντιληφθούν το μέγεθος των κινδύνων που το απειλούν.
- Ν’ ανακυκλώσουν χαρτί και να φτιάξουν διάφορες κατασκευές από τα υλικά του
Συναισθηματικοί
- Να έρθουν σε άμεση επαφή με τη ζωή στο δάσος, ν΄ αναπτύξουν αισθήματα αγάπης και να υιοθετήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές.
- Να καταλάβουν ότι το δάσος είναι καταφύγιο ζωής και μέσα του συνυπάρχουν πολλά ζωικά και φυτικά είδη.
- Ν’ αναπτύξουν πρωτοβουλίες και δράσεις με σκοπό την βελτίωση την αυτοεκτίμησης και της αυτοεικόνας.
- Να μάθουν κανόνες και μεθόδους εργασίας κοινής αποδοχής, ώστε να συνεργάζονται σε ομάδες και να επικοινωνούν μεταξύ τους για κοινούς στόχους και σκοπούς.
Ψυχοκινητικοί
- Ν’ αναπτύξουν την λεπτή κινητικότητα μέσα από διάφορες κατασκευές.
- Να μάθουν το παιχνίδι και τη διασκέδαση μέσα στη φύση
- Να πλουτίσουν τις εμπειρίες τους και να αναπτύξουν κριτική σκέψη, δεξιότητες πολύ σημαντικές για την μετέπειτα ανεξάρτητη διαβίωσή τους.
- Να συνειδητοποιήσουν ότι ο άλλος δεν είναι εμπόδιο αλλά συνεργάτης κι έτσι να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν.
- Να μάθουν να βρίσκουν λύσεις σε καταστάσεις προβληματισμού
Δραστηριότητες
- Επισκεφτήκαμε το δάσος του Φίλυρου. Παρατηρήσαμε, φωτογραφήσαμε, βιντεοσκοπήσαμε, συλλέξαμε φύλλα και σπόρους.
- Ακούσαμε και καταγράψαμε με μαγνητοφωνάκι τους ήχους του δάσους.
- Περπατήσαμε στο δάσος του Σέιχ-Σου και επισκεφτήκαμε το Ζωολογικό κήπο. Εκεί γνωρίσαμε τα ζώα του δάσους.
- Πήγαμε βόλτα στο δάσος Κουρί και παίξαμε στη φύση.
- Στο σχολείο: κατασκευάσαμε μακέτα με δέντρα και ζώα.
- Φτιάξαμε φυτολογίου με τα είδη δέντρων στα δάση.
- Κάναμε ανακυκλωμένο χαρτί και μετά ζωγραφίσαμε πάνω σ΄ αυτό.
- Κατασκευάσαμε σελιδοδείκτες με θέμα το δάσος.
- Ζωγραφίσαμε πανώ με συνθήματα για την προστασία του δάσους.
- Συναντήσεις: Μιλήσαμε με τον Πρόεδρο της Κοινότητας Πεύκων, για να επιμεληθεί την δημιουργία πράσινων χώρων.
- Ήρθαμε σε επαφή με πυροσβέστη, ο οποίος μας ενημέρωση για την προστασία των δασών και τι πρέπει να προσέχουμε όταν είμαστε στο δάσος.
- Συναντήσαμε κατοίκους της περιοχής, μιλήσαμε μαζί τους και τους δώσαμε φυλλάδια για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση.
Αξιολόγηση
Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά:
- Άλλαξαν συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον.
- Έμαθαν να το αγαπούν και να το φροντίζουν.
- Ανέπτυξαν πνεύμα συνεργασίας και αλληλοβοήθειας.
- Μέσα από τις κοινές δραστηριότητες βοηθήθηκε η κοινωνικοποίησή τους.
- Συνειδητοποίησαν τη χαρά της δημιουργίας.
– Πήραν πρωτοβουλίες και ενισχύθηκε η αυτοεκτίμησή τους.
ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ WORD.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου